Hudební „gramatika“ a její přehledná znázornění
DOI:
https://doi.org/10.26806/fd.v5i1.137Klíčová slova:
Wittgenstein, gramatika, hudbaAbstrakt
Článek rozvíjí ideu Wittgensteinovy filosofické gramatiky a na příkladě její aplikace v hudbě ukazuje, jak Wittgenstein využívá pojmu "přehledného znázornění" ve vymezení filosofie jako něčeho, co nemůže být smysluplně vyřčeno.
The paper elaborates on Wittgenstein’s idea of philosophical grammar by transposing it to the field of music and demonstrating how the concept of “perspicuous representation” can be used in delimiting philosophy as something that cannot be meaningfully said.
Stahování
Publikováno
2013-08-09
Číslo
Sekce
Články
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
- Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).